موسسه حقوقی دادآرمان

دکتر مهدی رضوی، وکیل مهریه در غرب تهران یک وکیل پایه یک دادگستری است که سالها در زمینه دعاوی مطالبه مهریه تجربه و فعالیت دارد و قبول وکالت می نماید. شما عزیزان می توانید از طریق کانال حقوقی تلگرام موسسه حقوقی دادآرمان با مهدی رضوی، بهترین وکیل مهریه در تهران در ارتباط باشید…

مهریه چیست؟

مهریه یا کابین به مالی گفته می‌ شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح اسلامی به زن خود می ‌پردازد یا مکلف به پرداخت آن می ‌شود.

طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد، زن مالک مهر می‌ شود و می‌ تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

همچنین مهریه مال معینی است که دارای ارزش مالی بوده و ضمن عقد نکاح از سوی زوج به زوجه تملیک و داده می‌شود و گاهی ممکن است به جای مال، انجام کاری به نفع زن باشد مانند تعهد مرد به آموزش قرآن به زن

در عقد دائم چنانچه در زمان عقد، مهریه ‌ای تعیین نشده باشد عقد صحیح است و طرفین می ‌توانند بعد از ازدواج در مورد مهریه توافق نمایند. به همین دلیل، بسته به اینکه مهریه در زمان عقد تعیین شده باشد یا نشده باشد؛ اما در عقد موقت (صیغه)، تعیین مهریه شرط لازم و ضروری برای صحت عقد می‌ باشد و عدم تعیین مهریه و مدت زمان عقد موقت موجب بطلان نکاح می ‌شود، ای از این رو مهریه مهمترین حقوق مالی زن در عقد موقت محسوب می شود.

مهریه زن ممکن است مال منقول باشد مانند سکه طلا یا وجه رایج و یا مهریه غیرمنقول باشد، مانند زمین، آپارتمان و…

اگر هر سوالی در مورد مطالبه مهریه داری می تونی از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران با دکتر مهدی رضوی بهترین وکیل مهریه در شرق تهران در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید…..

انواع مهریه از نظر زمان مطالبه

همان طور که گفته شد زن مالک مهریه است و می تواند هر زمان که بخواهد مهریه خود را از شوهرش مطالبه کند، اما مهریه از نظر زمان مطالبه به دو دسته تقسیم می شود:

۱- مهریه عندالمطالبه

مهریه عندالمطالبه یعنی هر زمان که زوجه بخواهد می ‌تواند مهریه ‌اش را از همسرش درخواست بنماید و زوج موظف به پرداخت مهریه است. هنگامی که مهریه به صورت عندالمطالبه باشد، اصل بر این است که مرد توانایی پرداخت آن را دارد، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود و بار اثبات آن نیز بر عهده شوهر است و در واقع او باید ثابت نماید توانایی کافی برای پرداخت تمام و یا پرداخت بخش زیادی از مهریه را به صورت یکجا ندارد.

۲- مهریه عندالاستطاعه

مهریه عندالاستطاعه یعنی پرداخت آن از سوی مرد به همسرش مشروط به داشتن توانایی مالی است و اصل بر این است که مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد. چنانچه زوجه مهریه خود را درخواست کند، اصل بر این است که زوج توانایی پرداخت تمام و یا بخشی از آن را به صورت یکجا ندارد و بار اثبات خلاف این موضوع بر عهده زوجه است.

وکیل مهریه در غرب تهران در خصوص افزایش یا کاهش و یا تبدیل مهریه عندالاستطاعه به عندالمطالبه چنین می گوید: طبق رای وحدت رویه شماره ۴۸۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مورخ ۱۵/۶/۱۳۸۸ مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده است و ازدیاد مهر بعد از عقد شرعاً صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته شد، یعنی پس از عقد نکاح امکان افزایش مهریه وجود ندارد، اما برای تبدیل مهریه عندالاستطاعه به عندالمطالبه پس از عقد نکاح طبق نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۱۵۳۵ منع قانونی وجود ندارد و زوجین می توانند طبق توافق به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند و مهریه عندالاستطاعه را به عندالمطالبه تغییر دهند و به ثبت برسانند.

مزایای مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در غرب تهران

مطالبه مهریه یکی از مهمترین دعاوی خانواده است، چون مهریه مهمترین حقوق مالی زوجه محسوب می شود. مهریه در هر شرایطی هم در عقد دائم و هم در عقد موقت به زن تعلق می گیرد و هیچ شرطی مانع مطالبه مهریه زوجه نیست، از این رو مهریه مهمترین حقوق مالی زن در عقد دائم و موقت است و مهریه تنها حقوق مالی زن در عقد موقت است. حتی اگر در ازدواج دائم در هنگام عقد نکاح مهریه (مهرالمسمی) برای زوجه تعیین نشده باشد، در این صورت قاضی برای زن مهریه ای که به آن مهرالمثل گفته می شود را در نظر می گیرد.

مهمترین مزایای مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در غرب تهران عبارتند از:

  • از طولانی شدن مدت زمان مطالبه مهریه جلوگیری می شود.
  • با وکالت دادن به وکیل مهریه، نیازی به حضور زوجه در دادگاه نیست.
  • توقیف اموال زوج برای مطالبه مهریه
  • گرفتن حکم جلب زوج بدون نیاز به حضور زوجه
  • جلوگیری از فروش اموال زوج به منظور فرار از پرداخت مهریه

اگر هر مشکلی در مورد دعاوی مهریه مانند مطالبه مهریه از ضامن، توقیف اموال مرد، ممنوع الخروج کردن مرد، مطالبه مهریه در طلاق غیابی، طلاق از طرف زن با بذل مهریه و…. داری با شماره تلفن وکیل مهریه موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و یک مشاوره کامل رو دریافت کن.

وظیفه وکیل مهریه در غرب تهران

مطالبه مهریه مشروط به زمان طلاق نیست و زوجه می تواند در صورت ادامه زندگی مشترک مهریه خود را مطالبه نماید. در واقع به محض جاری شدن عقد نکاح زن مالک مهریه است و می تواند آن را از شوهرش مطالبه کند.

وظیفه وکیل مهریه در غرب تهران در مقابل زوجه این است که وکیل مهریه، زوجه را از قوانین مربوط به مطالبه مهریه به ویژه قانون جدید مهریه و مراجع صالح برای مطالبه مهریه و سایر مسائل مهم در مورد مهریه مانند توقیف اموال مرد، ممنوع الخروجی بابت مهریه، معرفی اموال مرد به دادگاه، استفاده از حق حبس مهریه و… مطلع کند و وکیل مهریه می تواند در کمترین زمان ممکن، مهریه زوجه را مطالبه و حق و حقوق او را وصول نماید.

اگر برای مطالبه مهریه به وکیل مهریه در غرب تهران وکالت می دهید، در خصوص هزینه وکیل مهریه باید گفت، حق الوکاله وکیل مهریه با توجه به مقدار مهریه زوجه، تعداد جلسات دادرسی، پیچیدگی پرونده، حسن شهرت و تجربه وکیل در مطالبه مهریه و… بستگی دارد و طبق توافق بین وکیل و موکل تعیین می شود.

با توجه به آنچه در خصوص اهمیت مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه گفته شد، توصیه می شود زوجه پیش از هر اقدامی برای مطالبه مهریه با یک وکیل مهریه با تجربه مشورت کند تا بتواند بدون اتلاف وقت و سردرگمی در اداره ثبت یا دادگاه خانواده، مهریه خود را مطالبه کند و به حق و حقوق خود برسد، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل مهریه در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

شرایط تعلق گرفتن مهریه به زوجه

همان طور که گفته شد به محض عقد نکاح زن دارای حقوق مالی می شود که شامل مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت (یا نحله)، تنصیف اموال زوج است. اما مهریه مهمترین حقوق مالی زن بشمار می رود، چون بر خلاف سایر حقوق مالی زن در هر شرایطی به او تعلق می گیرد.

وکیل طلاق در غرب تهران در مورد شرایط تعلق گرفتن مهریه به زوجه چنین بیان می کند: در هر شرایطی به زن مهریه تعلق می گیرد جز در مواردی که در قانون گفته شده است مانند فسخ نکاح و یا بطلان نکاح پیش از نزدیکی که در این صورت به زن مهریه تعلق نمی گیرد.

حتی اگر خیانت و رابطه نامشروع زن اثبات شود و یا زن از شوهر خود تمکین نکند، در صورت خیانت و عدم تمکین زوجه باز هم به او مهریه تعلق می گیرد. همچنین مطالبه مهریه از ارث نیز برای زوجه امکان پذیر است، در صورتی که شوهر فوت کند، زن می تواند مهریه خود را از ماترک شوهر مطالبه نماید و یا در صورت فوت زوجه، مهریه او به ورثه منتقل می شود و ورثه زوجه می توانند مهریه او را از شوهرش مطالبه کنند و مرد نیز ملزم به پرداخت است.

چرا به زن خیانتکار مهریه تعلق می گیرد؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد مطالبه مهریه مطرح می شود، مهریه زن خیانتکار است. چرا در صورت اثبات خیانت و رابطه نامشروع زن در دادگاه، باز هم به زن مهریه تعلق می گیرد؟

وکیل مهریه در غرب تهران در پاسخ به این سوال می گوید: مهریه حقی است که به محض عقد نکاح به زن تعلق می گیرد. در واقع مهریه بدهی است که از زمان جاری شدن عقد نکاح پرداخت آن بر ذمه شوهر است و در صورت درخواست زن مرد باید مهریه را پرداخت کند، از این رو پرداخت آن ربطی به زمانی که زن به شوهر خود خیانت کرده است ندارد و مرد باید پیش از این در صورت مطالبه زن مهریه را پرداخت می کرده، از این رو تا زمانی که مرد مهریه زن را پرداخت نکند، پرداخت آن بر ذمه مرد خواهد ماند.

وکیل طلاق در غرب تهران در ادامه می افزاید، همچنین مطالبه مهریه برخلاف سایر حقوق مالی زن، مشروط به هیچ شرطی نیست. به طور مثال اگر عقد نکاح جاری شود، اما بین زن و مرد نزدیکی واقع نشود و زن باکره باشد، در صورت طلاق، مرد باید باز هم نصف مهریه را به زن پرداخت کند هر چند که زن تمکین نکرده باشد و یا در صورت طلاق از طرف مرد به دلیل عدم تمکین یا نشوز زوجه به او تنصیف اموال مرد و نفقه تعلق نمی گیرد، چرا که شرط پرداخت نفقه تمکین زن از شوهر است.

برای دریافت مشاوره مهریه از طریق سایت موسسه حقوقی دادآرمان با مهدی رضوی بهترین وکیل مهریه در تهران در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را در خصوص مطالبه مهریه دریافت کنید.

کلام آخر

وکیل مهریه یک وکیل پایه یک دادگستری است که در خصوص دعاوی مربوط به مهریه فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین مهریه خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی مهریه آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل مهریه، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را در مورد دعاوی مهریه مانند مطالبه مهریه از ارث، اعسار از پرداخت مهریه، درخواست تعدیل اقساط مهریه و غیره راهنمایی کند. از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری، بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین مهریه با تجربه بهره مند شوید.

همچنین می توانید برای اطلاع از حقوق خود در طلاق با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیرید تا با دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد دعاوی طلاق از حقوق مالی و غیرمالی خود در طلاق مطلع بشی. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

بله، تعیین مهریه در عقد موقت از شرایط صحت عقد نکاح است و در صورتی که مهریه تعیین نشود عقد، باطل است.

  دعاوی خانواده