موسسه حقوقی دادآرمان

مهـدی رضـوی، بهترین وکیل مهـریه در شـرق تهران وکیل پایه یک دادگستری است که با سالها تجربه در زمینه دعاوی مطالبه مهریه مانند مطالبه مهریه در طلاق غیابی، مطالبه مهریه از ارث، ممنوع الخروجی مرد بابت مهریه، مطالبه مهریه از ضامن و… مشاوره و وکالت انجام میدهد

مهریه چیست؟

مهریه یا کابین به مالی گفته می‌ شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح اسلامی به زن خود می ‌پردازد یا مکلف به پرداخت آن می ‌شود.

طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد، زن مالک مهر می‌ شود و می‌ تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

همچنین مهریه مال معینی است که دارای ارزش مالی بوده و ضمن عقد نکاح از سوی زوج به زوجه تملیک و داده می‌شود و گاهی ممکن است به جای مال، انجام کاری به نفع زن باشد مانند تعهد مرد به آموزش قرآن به زن

در عقد دائم چنانچه در زمان عقد، مهریه ‌ای تعیین نشده باشد عقد صحیح است و طرفین می ‌توانند بعد از ازدواج در مورد مهریه توافق نمایند. به همین دلیل، بسته به اینکه مهریه در زمان عقد تعیین شده باشد یا نشده باشد؛ اما در عقد موقت (صیغه)، تعیین مهریه شرط لازم و ضروری برای صحت عقد می‌باشد و عدم تعیین مهریه و مدت زمان عقد موقت موجب بطلان نکاح می ‌شود.

مهریه زن ممکن است مال منقول باشد مانند سکه طلا یا وجه رایج و یا مهریه غیرمنقول باشد، مانند زمین، آپارتمان و…

انواع مهریه از نظر زمان مطالبه

همان طور که گفته شد زن مالک مهریه است و می تواند هر زمان که بخواهد مهریه خود را از شوهرش مطالبه کند، اما مهریه از نظر زمان مطالبه به دو دسته تقسیم می شود:

  • مهریه عندالمطالبهمهریه عندالمطالبه یعنی هر زمان که زوجه بخواهد می ‌تواند مهریه ‌اش را از همسرش درخواست بنماید و زوج موظف به پرداخت مهریه است. هنگامی که مهریه به صورت عندالمطالبه باشد، اصل بر این است که مرد توانایی پرداخت آن را دارد، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود و بار اثبات آن نیز بر عهده شوهر است و در واقع او باید ثابت نماید توانایی کافی برای پرداخت تمام و یا پرداخت بخش زیادی از مهریه را به صورت یکجا ندارد.
  • مهریه عندالاستطاعه: مهریه عندالاستطاعه یعنی پرداخت آن از سوی مرد به همسرش مشروط به داشتن توانایی مالی است و اصل بر این است که مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد. چنانچه زوجه مهریه خود را درخواست کند، اصل بر این است که زوج توانایی پرداخت تمام و یا بخشی از آن را به صورت یکجا ندارد و بار اثبات خلاف این موضوع بر عهده زوجه است.
جدیدترین قوانین مهریه -

طبق رای وحدت رویه شماره ۴۸۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مورخ ۱۵/۶/۱۳۸۸ مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده است و ازدیاد مهر بعد از عقد شرعاً صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته شد، یعنی پس از عقد نکاح امکان افزایش مهریه وجود ندارد، اما برای تبدیل مهریه عندالاستطاعه به عندالمطالبه پس از عقد نکاح طبق نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۱۵۳۵ منع قانونی وجود ندارد و زوجین می توانند طبق توافق به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند و مهریه عندالاستطاعه را به عندالمطالبه تغییر دهند و به ثبت برسانند.

مزایای مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در شرق تهران

مهریه پشتوانه مالی زن است و در هر شرایطی به زن مهریه تعلق می گیرد، جز مواردی که در قانون بیان شده است. حتی اگر رابطه نامشروع زن اثبات شود و یا زن منزل مشترک را ترک کرده باشد و از شوهر تمکین نکند، در این صورت نیز به زن مهریه تعلق می گیرد و هیچ یک از این موارد مانع مطالبه مهریه از سوی زن نخواهد بود، از این رو مطالبه مهریه زن یکی از مهمترین دعاوی خانواده محسوب می شود.

بهترین راه برای مطالبه مهریه وکالت دادن به یک وکیل مهریه با تجربه است.شماره تماس وکیل خانم جهت دریافت مشاوره با وکیل مهریه در شرق تهران به شما کمک می کند بدون سردرگمی در اجرای ثبت یا دادگاه خانواده برای مطالبه مهریه خود اقدام کنید و به حق و حقوق خود برسید.

مهمترین مزایای مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در شرق تهران عبارتند از:

  • از طولانی شدن مدت زمان مطالبه مهریه جلوگیری می شود.
  • با وکالت دادن به وکیل مهریه، نیازی به حضور زوجه در دادگاه نیست.
  • توقیف اموال زوج برای مطالبه مهریه
  • گرفتن حکم جلب زوج بدون نیاز به حضور زوجه
  • جلوگیری از فروش اموال زوج به منظور فرار از پرداخت مهریه

وظیفه وکیل مهریه در شرق تهران در مقابل زوجه این است که وکیل مهریه، زوجه را از قوانین مربوط به مطالبه مهریه و مراجع صالح برای مطالبه مهریه و سایر مسائل مهم در مورد مهریه مانند توقیف اموال مرد، ممنوع الخروجی بابت مهریه، معرفی اموال مرد به دادگاه، استفاده از حق حبس مهریه و… مطلع کند و زوجه می تواند در کمترین زمان ممکن، مهریه زوجه را مطالبه و حق و حقوق او را وصول نماید.

مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در شرق تهران

بهترین وکیل مهریه در شرق تهران در خصوص مطالبه مهریه توسط زوجه می گوید: با جاری شدن عقد نکاح مهریه ای که بین زن و مرد توافق شده است، به زن تعلق می گیرد و زن می تواند در صورت عندالمطالبه بودن مهریه هر زمان که بخواهد آن را مطالبه کند و اگر مهریه عندالاستطاعه باشد، هر وقت مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه را داشته باشد، زن می تواند مهریه خود را از شوهر مطالبه کند.

مطالبه مهریه توسط زوجه مشروط به زمان طلاق نیست و می تواند حتی در صورت ادامه زندگی مشترک بدون اینکه زوجین تصمیم به طلاق داشته باشند، مهریه خود را مطالبه نماید، حتی پس از فوت شوهر نیز زن می تواند مهریه خود را از ترکه شوهر مطالبه کند و ورثه ملزم به پرداخت مهریه زن از ترکه هستند.

اگر زن مهریه خود را مطالبه نماید، اما مرد از پرداخت آن امتناع کند، زن می تواند از طریق اجرای ثبت برای مطالبه مهریه اقدام کند و در صورتی که نتوانست از طریق اداره ثبت مهریه را وصول کند، باید دادخواست مطالبه مهریه را به دادگاه خانواده تقدیم کند تا دادگاه برای مقدار و نحوه پرداخت مهریه توسط مرد تصمیم گیری نماید.

برای مطالبه مهریه از ارث با مهدی رضوی، بهترین وکیل مهریه در شمال تهران تماس بگیر تا در کمترین زمان ممکن به حق و حقوق خود برسی.

مطالبه مهریه در انواع طلاق ها

مهریه مهمترین حقوق مالی زن در عقد دائم و موقت است و در مورد شرایط تعلق گرفتن مهریه به زوجه باید گفت در هر شرایطی به زن مهریه تعلق می گیرد، جز برخی موارد که در قانون بیان شده است. مهریه به محض عقد نکاح به زن تعلق می گیرد و زن مالک مهریه می شود و می تواند آن را مطالبه کند، برخلاف نفقه و تنصیف اموال مرد که مشروط به تمکین زوجه از شوهر است و در صورت عدم تمکین به زن نفقه و تنصیف اموال تعلق نمی گیرد، برای مطالبه مهریه از سوی زوجه هیچ شرطی وجود ندارد.

همان طور که می دانید طبق قوانین طلاق در ایران، با توجه به اینکه چه کسی درخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم کرده است و تصمیم به طلاق دارد، طلاق انواع مختلفی دارد و حقوق مالی زن در هر یک از انواع طلاق متفاوت خواهد بود.

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق عبارتند از:

با شماره تلفن وکیل مهریه در شرق تهران تماس بگیر و در مورد مطالبه مهریه در انواع طلاق ها هر سوالی داری بپرس. با دریافت مشاوره از بهترین وکیل مهریه می تونی به حق و حقوق خود در طلاق برسی و بهترین نتیجه رو بگیری.

مطالبه مهریه در طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و می تواند حتی بدون دلیل موجه از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید. اما برای طلاق دادن زن باید ابتدا حقوق مالی زوجه را که مهمترین آنها مهریه است را پرداخت کند و در صورتی رای طلاق (گواهی عدم امکان سازش) صادر می شود که دادگاه برای مهریه و سایر حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف کرده باشد.

البته در صورتی که مرد توانایی مالی برای پرداخت یکجای مهریه را نداشته باشد، باید با ارائه مدارک محکمه پسند اعسار خود را در پرداخت مهریه در دادگاه اثبات کند و در صورتی که اعسار مرد مورد پذیرش قاضی پرونده باشد، با توجه به استطاعت مالی مرد برای مقدار و نحوه ی پرداخت مهریه تعیین تکلیف می شود و مرد می تواند طبق رای دادگاه مهریه زن را به صورت اقساط پرداخت کند. جهت دریافت اطلاعات دقیق درباره انواع طلاق و حقوق مالی زن و مرد می توانید از مشاوره های وکیل آنلاین طلاق در بستر شبکه های اجتماعی موسسه حقوقی دادآرمان بهره مند شوید.

مطالبه مهریه در طلاق از طرف زن

طبق قوانین طلاق در ایران، زن حق طلاق ندارد و در صورتی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید که برای طلاق دلایل محکمه پسندی داشته باشد و یا وکالت در طلاق داشته باشد.

وکیل طلاق در شرق تهران در مورد مهریه در طلاق از طرف زن می گوید: اگر زن برای درخواست طلاق خود دلیل موجهی نداشته باشد، می تواند به دلیل کراهتی که از شوهر خود دارد درخواست طلاق خلع نماید و با بذل مهریه از سوی زوجه و یا دادن مالی بیشتر از مهریه از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

در صورتی که زن با دلایل موجه مانند عسر و حرج و یا شروط دوازده گانه عقدنامه، ترک انفاق و… درخواست طلاق نماید، در صورتی که دلایل خود را در دادگاه اثبات کند، دادگاه حکم طلاق را به درخواست زن صادر می کند و در این صورت مرد ملزم به پرداخت مهریه زن خواهد بود.

اگر برای مطالبه مهریه نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل مهریه با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل مهریه در غرب تهران را به شما معرفی می کند.

مطالبه مهریه در طلاق توافقی

هرگاه زن و مرد هر دو برای طلاق با هم توافق داشته باشند و بخواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند، طلاق توافقی خواهد بود. در طلاق توافقی زن و مرد خودشان باید در مورد مسائل مالی و غیرمالی طلاق تصمیم گیری کنند و دادگاه دخالتی در توافقات زوجین ندارد.

وکیل مهریه در شرق تهران در مورد نحوه مطالبه مهریه در طلاق توافقی چنین می گوید: زن و مرد خودشان باید در مورد مقدار و نحوه پرداخت مهریه توسط مرد در طلاق توافقی با هم به توافق برسند و زن می تواند قسمتی یا تمام مهریه خود را ببخشد و یا طبق توافقی که با مرد کرده است، مهریه خود را یکجا یا به صورت اقساطی دریافت کند و باید توافقات خود را در مورد مقدار و نحوه پرداخت مهریه به دادگاه اعلام کنند.

اگر در مورد حق و حقوق مالی خود در طلاق توافقی چیزی نمی دونی با وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

هزینه وکیل مهریه در شرق تهران

یکی از سوالات مهمی که در خصوص مطالبه مهریه مطرح می شود، هزینه وکیل مهریه است. در صورتی که برای مطالبه مهریه به وکیل مهریه در شمال تهران وکالت دهم هزینه وکیل مهریه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، اگر زوجه برای مطالبه مهریه به یک وکیل مهریه با تجربه وکالت بدهد، هزینه وکیل مهریه یا همان حق الوکاله وکیل براساس برخی معیارها و طبق توافق وکیل و موکل تعیین می شود.

حس شهرت وکیل، تعداد جلسات و تعداد مراحل دادرسی، مدت زمان پیگیری پرونده در اجرای ثبت و یا دادگاه از جمله معیارهای تعیین حق الوکاله وکیل مهریه هستند.

کلام آخر

وکیل مهریه یک وکیل پایه یک دادگستری است که در خصوص دعاوی مربوط به مهریه فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین مهریه خصوصا قانون جدید مهریه و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی مهریه آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل مهریه، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را در مورد دعاوی مهریه مانند مطالبه مهریه از ارث، اعسار از پرداخت مهریه، درخواست تعدیل اقساط مهریه و غیره راهنمایی کند. از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری، بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین مهریه با تجربه بهره مند شوید.

همچنین می توانید برای اطلاع از حقوق خود در طلاق با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیرید تا با دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد دعاوی طلاق از حقوق مالی و غیرمالی خود در طلاق مطلع بشی.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

هر سوالی در مورد مطالبه مهریه داری از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران با دکتر مهدی رضوی، وکیل مهریه در تهران در تماس باشید… 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

ابتدا زن برای مطالبه مهریه باید از طریق اجرای ثبت اقدام کند و در صورتی که نتوانست مهریه خود را از طریق اداره ثبت وصول کند در صورتی که مبلغ مهریه تا ۲۰ میلیون تومان باشد دادخواست مطالبه مهریه را به شورای حل اختلاف تقدیم کند و در صورتی که مهریه بیشتر از ۲۰ میلیون تومان باشد از طریق دادگاه خانواده اقدام کند.

  دعاوی خانواده