موسسه حقوقی دادآرمان

مهـدی رضـوی، وکیل مهریه در شمال تهران بهترین وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مطالبه مهریه مانند مطالبه مهریه در طلاق غیابی، مطالبه مهریه غیرمنقول، مطالبه مهریه از ارث، مطالبه مهریه از ضامن و… فعالیت دارد و قبول وکالت می نماید.

مهریه چیست؟

مهریه یا کابین به مالی گفته می‌ شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح اسلامی به زن خود می ‌پردازد یا مکلف به پرداخت آن می ‌شود.

طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی، به مجرد عقد، زن مالک مهر می‌ شود و می‌ تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

همچنین مهریه مال معینی است که دارای ارزش مالی بوده و ضمن عقد نکاح از سوی زوج به زوجه تملیک و داده می‌شود و گاهی ممکن است به جای مال، انجام کاری به نفع زن باشد مانند تعهد مرد به آموزش قرآن به زن

در واقع مهریه مهمترین حقوق مالی زن در عقد دائم و موقت بشمار می رود. در عقد دائم چنانچه در زمان عقد، مهریه ‌ای تعیین نشده باشد عقد صحیح است و طرفین می ‌توانند بعد از ازدواج در مورد مهریه توافق نمایند؛ اما در عقد موقت (صیغه)، تعیین مهریه شرط لازم و ضروری برای صحت عقد می‌باشد و عدم تعیین مهریه و مدت زمان عقد موقت موجب بطلان نکاح می ‌شود. یکی از تفاوت های عقد دائم و موقت نیز در تعیین مهریه و صحت عقد نکاح است.

جدیدترین قوانین مهریه -

انواع مهریه از نظر زمان مطالبه

همان طور که گفته شد زن مالک مهریه است و می تواند هر زمان که بخواهد مهریه خود را از شوهرش مطالبه کند، اما مهریه از نظر زمان مطالبه به دو دسته تقسیم می شود:

۱- مهریه عندالمطالبه

مهریه عندالمطالبه یعنی هر زمان که زوجه بخواهد می ‌تواند مهریه ‌اش را از همسرش درخواست بنماید و زوج موظف به پرداخت مهریه است. هنگامی که مهریه به صورت عندالمطالبه باشد، اصل بر این است که مرد توانایی پرداخت آن را دارد، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود و بار اثبات آن نیز بر عهده شوهر است و در واقع او باید ثابت نماید توانایی کافی برای پرداخت تمام و یا پرداخت بخش زیادی از مهریه را به صورت یکجا ندارد.

۲- مهریه عندالاستطاعه

مهریه عندالاستطاعه یعنی پرداخت آن از سوی مرد به همسرش مشروط به داشتن توانایی مالی است و اصل بر این است که مرد توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد. چنانچه زوجه مهریه خود را درخواست کند، اصل بر این است که زوج توانایی پرداخت تمام و یا بخشی از آن را به صورت یکجا ندارد و بار اثبات خلاف این موضوع بر عهده زوجه است.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

طبق رای وحدت رویه شماره ۴۸۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مورخ ۱۵/۶/۱۳۸۸ مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده است و ازدیاد مهر بعد از عقد شرعاً صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته شد، یعنی پس از عقد نکاح امکان افزایش مهریه وجود ندارد، اما برای تبدیل مهریه عندالاستطاعه به عندالمطالبه پس از عقد نکاح طبق نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۱۵۳۵ منع قانونی وجود ندارد و زوجین می توانند طبق توافق به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند و مهریه عندالاستطاعه را به عندالمطالبه تغییر دهند و به ثبت برسانند.

مزایای مطالبه مهریه با وکیل مهریه در شمال تهران

مهریه پشتوانه مالی زن است، از این رو مطالبه مهریه زن یکی از مهمترین دعاوی خانواده محسوب می شود، به همین دلیل توصیه می شود، اگر تصمیم دارید برای مطالبه مهریه اقدام کنید، ابتدا با یک وکیل مهریه با تجربه در این زمینه مشورت کنید و یا به او برای پیگیری پرونده مطالبه مهریه در اجرای ثبت یا دادگاه (مانند مطالبه مهریه غیرمنقول ) وکالت بدهید و از مزایای حضور یک وکیل با تجربه در پرونده مطالبه مهریه بهره مند شوید.

برخی مزایای مطالبه مهریه توسط وکیل مهریه در شمال تهران عبارتند از:

  • از طولانی شدن مدت زمان مطالبه مهریه جلوگیری می شود.
  • با وکالت دادن به وکیل مهریه، نیازی به حضور زوجه در دادگاه نیست.
  • توقیف اموال زوج برای مطالبه مهریه
  • گرفتن حکم جلب زوج بدون نیاز به حضور زوجه
  • جلوگیری از فروش اموال زوج به منظور فرار از پرداخت مهریه
  • ممنوع الخروجی بابت مهریه توسط وکیل مهریه 

وظیفه وکیل مهریه در شمال تهران در مقابل موکل خود این است که وکیل مهریه، زوجه را از قوانین مربوط به مطالبه مهریه و مراجع صالح و سایر مسائل مهم در مورد مهریه مطلع کند و وکیل مهریه می تواند در کمترین زمان ممکن، مهریه زوجه را مطالبه و حق و حقوق او را وصول نماید و زوجه بدون سردرگمی در اداره ثبت یا دادگاه به حق و حقوق خود برسد و به دلیل نا آگاهی زوجه از نحوه مطالبه مهریه حق او ضایع نمی شود.

مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت

چون سند ازدواج در دفتر رسمی ازدواج به ثبت می رسد، جزء اسناد رسمی محسوب می شود، بنابراین زوجه یا وکیل مهریه در شمال تهران باید در ابتدا برای مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت اقدام کند.

در مطالبه ی مهریه از طریق اجرای ثبت، زوجه یا وکیل او باید به همراه مدارک شناسایی و اصل عقدنامه به دفترخانه ای که ازدواج را ثبت کرده است مراجعه کند و برای مطالبه تمام یا بخشی از مهریه درخواست صدور اجرائیه بنماید.

صدور اجرائیه با درخواست ذی ‌نفع است و ذی نفع می تواند زوجه و وکیل او یا قیم زوجه باشد؛ در این صورت ارائه وکالت نامه برای وکیل یا قیم نامه برای قیم زوجه الزامی است. درخواست صدور اجرائیه الزاماً باید کتبی باشد و از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه و در اختیار دفاتر ازدواج قرار می ‌گیرد.

هرگاه برگ اجراییه از طریق اجرای ثبت به زوج ابلاغ شود، او باید ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به پرداخت مهریه اقدام کند، در غیر این صورت زوجه یا وکیل مهریه شمال تهران اموالی از زوج معرفی می کنند و اموال وی توقیف می ‌شود و اگر زوج مهریه را پرداخت نکند، اموال توقیف شده از طریق مزایده به فروش رسیده و از محل فروش آن مهریه زوجه پرداخت می‌ شود.

اگر در مورد مطالبه مهریه و استفاده از حق حبس مهریه، مطالبه مهریه غیرمنقول، مطالبه مهریه در طلاق غیابی و… نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی می کند.

مطالبه‌ مهریه از طریق دادگاه

در صورتی که زوجه نتواند از طریق اجرای ثبت مهریه خود را مطالبه کند می تواند برای مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده اقدام کند. مطالبه ‌ی مهریه توسط وکیل مهریه شمال تهران از طریق دادگاه خانواده نیازمند تقدیم دادخواست از سوی زوجه یا وکیل او است.

زوجه یا وکیل او باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و دادخواست مطالبه مهریه را ثبت کنند و هزینه دادرسی را براساس دعاوی مالی که معادل ۳.۵ درصد مبلغ مهریه است را پرداخت کنند.

پس از ثبت دادخواست مطالبه مهریه توسط زوجه یا وکیل مهریه در شمال تهران، پرونده به دادگاه خانواده ارسال و برای آن شعبه و وقت دادرسی تعیین می شود.

وکیل مهریه در شمال تهران برای جلوگیری از نقل و انتقال اموال مرد برای عدم پرداخت مهریه زوجه می ‌تواند از دادگاه درخواست توقیف اموال به صورت اجرا قبل از ابلاغ نماید.

وکیل مهریه در شمال تهران می ‌تواند در ابتدا دادخواست توقیف و تأمین اموال مرد را درخواست نماید و درخواست دریافت مهریه را با توجه به قرار تأمین مطرح کند و یا می ‌تواند به صورت همزمان درخواست صدور قرار تأمین و درخواست مهریه را از دادگاه درخواست نماید.

همچنین اگر شوهر فوت کرده باشد و زن بخواهد مهریه خود را از ماترک مرد مطالبه کند می ‌تواند درخواست توقیف ترکه را بنماید و در این صورت دعوای مطالبه ‌ی مهریه زوجه باید به طرفیت ورثه زوج در دادگاه را مطرح نماید.

موسسه حقوقی دادآرمان شماره تلفن وکیل مهریه در شرق تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص مهریه و اطلاع از قانون جدید مهریه به حق و حقوق خود در طلاق برسی.

هزینه وکیل مهریه در شمال تهران

یکی از سوالات مهمی که در خصوص مطالبه مهریه مطرح می شود، هزینه وکیل مهریه است. در صورتی که برای مطالبه مهریه به وکیل مهریه در شمال تهران وکالت دهم هزینه وکیل مهریه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، اگر زوجه برای مطالبه مهریه به یک وکیل مهریه با تجربه وکالت بدهد، هزینه وکیل مهریه یا همان حق الوکاله وکیل براساس برخی معیارها و طبق توافق وکیل و موکل تعیین می شود.

حس شهرت وکیل، تعداد جلسات و تعداد مراحل دادرسی، مدت زمان پیگیری پرونده در اجرای ثبت و یا دادگاه از جمله معیارهای تعیین حق الوکاله وکیل مهریه هستند.

کلام آخر

وکیل مهریه یک وکیل پایه یک دادگستری است که در خصوص دعاوی مربوط به مهریه فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین مهریه خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی مهریه آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل مهریه، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را در مورد دعاوی مهریه مانند مطالبه مهریه از ارث، اعسار از پرداخت مهریه، درخواست تعدیل اقساط مهریه و غیره راهنمایی کند. از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری، بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین مهریه با تجربه بهره مند شوید.

همچنین می توانید برای اطلاع از حقوق خود در طلاق با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیرید تا با دریافت کاملترین راهنمایی و مشاوره در مورد دعاوی طلاق از حقوق مالی و غیرمالی خود در طلاق مطلع بشی.

هر سوالی در مورد مطالبه مهریه داری از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران با دکتر مهدی رضوی، وکیل مهریه در شرق تهران در تماس باشید… 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان 

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

وکیل مهریه

مهریه عندالمطالبه یعنی هر زمان که زوجه بخواهد می ‌تواند مهریه ‌اش را از همسرش درخواست نماید، اما مطالبه مهریه عندالاستطاعه مشروط به استطاعت مالی مرد است.

  دعاوی خانواده