موسسه حقوقی دادآرمان

در نمونه رای رابطه نامشروع پیامکی که در ادامه به آن می پردازیم، قاضی رد و بدل کردن پیامک ها بین زن و مرد نامحرم با محتوای غیراخلاقی را جرم دانسته و مرتکیبن را به مجازات رابطه نامشروع غیر زنا محکوم کرده است.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

رابطه نامشروع چیست؟

رابطه نامشروع یکی از عناوین مجرمانه در قوانین ایران است و در صورت اثبات آن برای مرتکب، مجازاتی تعیین خواهد شد. منظور از رابطه نامشروع، ارتباط بین زن و مرد نامحرمی است که خارج از حد مشخص شده‌ ی قانونی و شرعی با یکدیگر رابطه برقرار کرده‌ اند.

طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، چنانچه زن و مردی که بین آنها رابطه زوجیت نباشد، مرتکب رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مانند بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند، مجرم هستند و در صورتی که جرم آنها اثبات شود به مجازات رابطه نامشروع غیر زنا تا ۹۹ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

رابطه نامشروع انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع آن مجازات رابطه نامشروع متفاوت خواهد بود و تشخیص نوع آن بر عهده قاضی است. مجازات جرائم منافی عفت و رابطه نامشروع ممکن است حدی باشد تعزیری و شامل اعدام، شلاق، حبس و تبعید رابطه نامشروع است.

وکیل طلاق

جرم زنا، لواط (همجنسگرایی مردان)، مساحقه (همجنسگرایی زنان)، قوادی و قذف جرائمی هستند که مجازات آنها حدی است و بقیه جرائم رابطه نامشروع که رابطه نامشروع غیر زنا هستند، مجازات آنها تعزیری است، مانند رابطه نامشروع تلفنی و…

جرائم عمل منافی عفت، از جمله جرائم عمدی محسوب می ‌شود و در وقوع این جرائم، قصد و عمد و وجود سوء نیت ضروری است. جرائم رابطه نامشروع از جمله جرائم غیر قابل گذشت است و رضایت شاکی در پرونده رابطه نامشروع تاثیری در روند پیگیری پرونده، صدور و اجرای رای ندارد و رضایت شاکی خصوصی فقط در تخفیف  مجازات های تعزیری تاثیر دارد.

رابطه نامشروع پیامکی

آیا رابطه پیامکی زن و مرد نامحرم جرم رابطه نامشروع است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که محتوای پیام ها که بین زن و مرد نامحرم رد و بدل شده است، غیر اخلاقی و جنسی باشد، رابطه نامشروع پیامکی است و در صورت اثبات در دادگاه مرتکبین به مجازات رابطه نامشروع غیرزنا محکوم می شوند.

 دادگاه صالح به رسیدگی جرائم منافی عفت و رابطه نامشروع غیر زنا و زنای غیرمحصنه و غیرمحصن دادگاه کیفری۲ و دادگاه صالح به رسیدگی جرم زنای به عنف، زنا با محارم و زنای محصنه در دادگاه کیفری۱ است.

برای اثبات رابطه نامشروع پیامکی شاکی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند و با دریافت دستور قضایی به مخابرات مراجعه نماید و پرینت پیامک ها و مکالمات تلفنی متهم را دریافت کند و به عنوان مدرک (اماره) در اختیار قاضی قرار دهند.

بهترین وکیل طلاق در تهران - موسسه حقوقی دادآرمان

در خصوص اثبات رابطه نامشروع با پرینت پیامک ها و مکالمات تلفنی باید گفت این مدارک از ادله اثبات جرم رابطه نامشروع محسوب نمی شوند و فقط به عنوان اماره به قاضی در تشخیص جرم کمک می کند تا پی به وقوع جرم ببرد. طبق قوانین کیفری ایران، اقرار متهم، شهادت شهود، علم قاضی از جمله ادله اثبات جرم محسوب می شود و قاضی الزامی در پذیرش مدارک ارائه شده ندارد.

برای اثبات رابطه نامشروع علاوه بر پرینت پیامک ها و مکالمات تلفنی می توان از اسکرین شات پیام ها و عکس ها با محتوای غیر اخلاقی که زن و مرد در فضای مجازی رد و بدل کرده اند نیز استفاده کرد.

برای اثبات وقوع رابطه نامشروع در فضای مجازی، از طریق پیام رسان ها نیز به همین صورت است و اثبات رابطه نامشروع با واتساپ و تلگرام و یا اثبات رابطه نامشروع از طریق اینستاگرام که با ارائه اسکرین شات پیام ها و عکس ها با محتوای غیر اخلاقی انجام می شود، همه این مدارک ادله اثبات جرم نیستند و فقط به عنوان اماره در تشخیص جرم کمک کننده هستند.

وکیل طلاق تضمینی - موسسه حقوقی دادآرمان

اگر برای طلاق توافقی به دلیل خیانت اقدام کردی و نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل وکیل باتجربه و قابل اعتماد داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل رابطه نامشروع (و وکیل طلاق توافقی ) را به شما معرفی می کند.

اثبات رابطه نامشروع با پیامک

هیچ فردی نمی تواند پرینت پیامک ها و مکالمات تلفن شخص دیگری را از مخابرات دریافت کند و کنترل تلفن افراد جز در مواردی که به امنیت کشور مربوط است و یا برای احقاق حقوق اشخاص به نظر قاضی ضروری تشخیص داده شود، ممنوع است. طبق ماده ۱۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۷۸، دستور کنترل تلفن افراد منحصرا به دستور قاضی رسیدگی کننده باید باشد و تشخیص اینکه موضوع از موارد مربوط به امنیت کشور است یا خیر؟ نیز به عهده همان قاضی رسیدگی کننده است. قاضی پرونده رابطه نامشروع نیز خود راسا حق استعلام و اخذ پرینت مکالمات و پیامک ها را ندارد، بلکه باید با مکاتبه با ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و ذکر اطلاعاتی نظیر: مشخصات پرونده، علل اخذ و محتوی مورد نظر، مشخصات شماره مبداء و مقصد، مقطع زمانی مورد نظر و…)، از این مرکز بخواهد تا از اداره مخابرات پرینت ورودی و خروجی تلفن همراه شماره مورد نظر را استعلام و نتیجه را به شعبه ارسال نماید. مفتوح یا توقیف یا معدوم یا بازرسی یا ضبط یا استراق سمع یا افشاء کردن مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی اشخاص بدون شرایط فوق جرم محسوب می شود.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

اگر تصمیم داری به دلیل خیانت در روابط زناشویی و رابطه نامشروع، از همسرت طلاق بگیری، با وکیل رابطه نامشروع (یا وکیل طلاق تضمینی) موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر تا در مورد نحوه اثبات رابطه نامشروع و درخواست طلاق مشاوره کامل و رایگان از وکیل پایه یک دادگستری دریافت کنی.

نمونه رای رابطه نامشروع پیامکی

رای شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم ن.الف. فرزند الف. با وکالت آقای الف.ک. نسبت به آن قسمت از دادنامه شماره ۹۲۰۱۱۱۶ مورخ ۲۷/۹/۱۳۹۲ صادره از شعبه ۱۰۸۴ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن آقای م.ل. فرزند ر. از اتهام رابطه نامشروع غیر از زنا به لحاظ این که رابطه فیزیکی برقرار نگردیده است برائت حاصل نموده است؛ با بررسی جمیع اوراق و محتویات پرونده و با در نظر گرفتن مفاد لایحه اعتراضه وکیل تجدیدنظرخواه و لزوم اخذ توضیح از طرفین این دادگاه با تعیین وقت رسیدگی و دعوت از طرفین و استماع اظهارات و مدافعات طرفین از آن جایی که در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ قید رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت از قبیل تقبیل و یا مضاجعه آمده است اگر نظر قانون گذار فقط رابطه فیزیکی بود قید رابطه نامشروع بی معنی بود و با عنایت به وجود پیامک های مستهجن که بین طرفین رد و بدل گردیده است اتهام رابطه نامشروع محرز و مسلم بوده و مستنداً به بند ۴ از ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته در این قسمت به استناد ماده ۶۳۷ قانون صدرالذکر و رعایت بند ث ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی به لحاظ حسن سابقه آقای م.ل. فرزند ر. به اتهام رابطه نامشروع غیر از زنا به پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال به عنوان جزای نقدی به نفع دولت محکوم می گردد. در خصوص تجدیدنظرخواهی نسبت به تجدیدنظرخوانده دیگر به نام خانم ف.ک. فرزند الف. از آن جایی که تجدیدنظرخواه و وکیل وی طی لایحه ثبت شده به شماره ۲۱۵-۹۳۱-۱۲/۳/۱۳۹۳ تجدیدنظرخواهی خویش را نسبت به این قسمت از دادنامه تجدیدنظرخواسته مسترد نموده اند مستنداً به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری قرار رد درخواست تجدیدنظرخواهی صادر می گردد. این رأی قطعی است.

اگر در مورد نحوه شکایت از رابطه نامشروع و اثبات آن و مجازات جرائم منافی عفت و  سوالی داری با وکیل رابطه نامشروع (یا وکیل خانواده) موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

کلام آخر

طبق قانون اگر شخصی مدعی شود که فردی (مانند همسر) مرتکب رابطه نامشروع شده است و به او نسبت انجام رابطه نامشروع را بدهد، باید بتواند با ارائه مدارک و دلایل محکمه پسند در دادگاه جرم مرتکب را اثبات کند، در غیر این صورت، شخصی که مدعی وقوع جرم رابطه نامشروع از سوی فرد دیگری شده، مرتکب جرم تهمت شده است و به مجازات حبس تعزیری، شلاق یا پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد، از این رو اثبات جرم رابطه نامشروع بسیار اهمیت دارد و مدعی باید برای اثبات رابطه نامشروع در دادگاه، از یک وکیل رابطه نامشروع با تجربه کمک بگیرد و مشاوره حقوقی و راهنمایی های لازم در این زمینه را دریافت کند و در صورت پیچیده بودن پرونده، برای پیگیری در دادگاه و ارائه مدارک لازم به وکیل رابطه نامشروع وکالت دهد، از این رو برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل رابطه نامشروع را به شما معرفی می کند، تا با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی بتوانید با ارائه مدارک محکمه پسند ادعای خود را در خصوص رابطه نامشروع اثبات کنید تا این جرم به وجوه دیگری مانند زنای به عنف تبدیل نشود. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

بله- پرینت پیامک ها و مکالمات تلفنی به عنوان اماره به قاضی در تشخیص رابطه نامشروع کمک کننده باشد. اما از ادله اثبات رابطه نامشروع محسوب نمی شود.

  جرائم کیفری