موسسه حقوقی دادآرمان

بهترین وکیل طلاق، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید. بهترین وکیل طلاق به قوانین طلاق و دعاوی مرتبط با آن و روند رسیدگی دادگاه خانواده به پرونده های طلاق آشنایی کامل دارد.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل طلاق تضمینی

بهترین وکیل طلاق، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید. بهترین وکیل طلاق به قوانین طلاق و دعاوی مرتبط با آن از جمله طلاق غیابی، سلب حضانت والدین و حضانت فرزند، مطالبه نفقه، تنصیف اموال زوج در طلاق، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، اثبات نسب، فسخ نکاح و غیره، همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به پرونده های طلاق آشنایی کامل دارد، از این رو، وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند شما را در خصوص دعاوی طلاق راهنمایی کند.

برای اینکه از مزایای حضور بهترین وکیل طلاق بهره مند بشی، می تونی از طریق کانال حقوقی تلگرام و پیج اینستاگرام موسسه حقوقی دادآرمان با بهترین وکیل طلاق آنلاین در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه طلاق و دعاوی مرتبط با آن به صورت آنلاین مطرح کنید و پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید.

ویژگی های بهترین وکیل طلاق

بهترین وکیل طلاق (وکیل خانواده)، وکیلی است که دائماً اطلاعات خود را در خصوص قوانین مربوط به امور خانواده، خصوصاً طلاق به روز می کند و همیشه از جدیدترین قوانین در خصوص دعاوی مربوط به طلاق آگاه است.

بهترین وکیل طلاق در رسیدگی به پرونده های طلاق با تجربه و متخصص بوده و به دلیل موفقیت در پرونده های مشابه طلاق و آگاهی از رویه دادگاه های خانواده، می تواند به موکلین در امر طلاق کمک بسزایی نماید.

از دیگر ویژگی های بهترین وکیل طلاق این است که وکیل باید قابل اعتماد و رازدار باشد و اسرار شخصی و خانوادگی موکلین را فاش نکند، تا آنها بتوانند به او اعتماد کنند و تمام مسائل شخصی خود را که برای پیشبرد پرونده ی طلاق آنها در دادگاه ضروری است را بدون ترس از فاش شدن، با او در میان گذارند.

طلاق در ایران

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواجی و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

طلاق جزو ایقاعات است، چرا که مرد حق طلاق دارد و طلاق به صورت یک طرفه از طرف مرد انجام می شود.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه طلاق با بهترین وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

انواع طلاق براساس رجوع

رجوع پس طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد. البته ثبت رجوع توسط مرد الزامی است و در صورت عدم ثبت رجوع به پرداخت جزای نقدی و یا تحمل حبس محکوم خواهد شد.

براساس حق رجوع، طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  • طلاق بائن (طلاق بدون رجوع)
  • طلاق رجعی

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حق و حقوق خود در طلاق برسی.

طلاق بائن

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در دوران عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند. طلاق بائن نیز به چند دسته تقسیم می شود، که عبارتند از:

  1. طلاق زن باکره (زنی که با او آمیزش نشده)
  2. طلاق دختر صغیره (دختری که ۹ سالش تمام نشده)
  3. طلاق زن یائسه
  4. طلاق خُلع
  5. طلاق مُبارات
  6. طلاق سوم یا سه طلاقه
  7. نوع دیگری از طلاق نیز وجود دارد که طلاق حاکم شرع نام دارد. در این نوع طلاق، حاکم شرع همسر مردی را که نه نفقه او را می ‌پردازد و نه طلاقش می ‌دهد، خود طلاق می ‌دهد.

طلاق رجعی

در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده طلاق پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند. در ایام عده طلاق رجعی زوجین از یکدیگر ارث می برند و به زوجه نفقه تعلق می گیرد و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد.

همچنین در طلاق خلع و مبارات که از انواع طلاق بائن هستند و زن با بذل مهریه اش طلاق می گیرد، در صورتی که زن در ایام عده طلاق مهریه ای را که بخشیده مطالبه نماید طلاق از حالت بائن خارج و به طلاق رجعی تبدیل می شود و مرد می تواند در ایام عده طلاق به زن رجوع کند و زن و مرد دوباره زندگی مشترک خود را شروع کنند.

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

در صورتی که زن و مرد بخواهند طلاق بگیرند باید ابتدا برای ثبت دادخواست طلاق اقدام کنند تا درخواست زن یا مرد برای طلاق در دادگاه بررسی شود و سپس دادگاه در این خصوص رأی مقتضی صادر نماید.

براساس اینکه چه کسی دادخواست طلاق را به دادگاه تقدیم می کند، طلاق به دو دسته تقسیم می شود:

  • طلاق یک طرفه: در طلاق یک طرفه فقط یکی از زوجین برای طلاق اقدام کرده و تصمیم به طلاق دارد. طلاق یک طرفه ممکن است از طرف مرد و یا زن مطرح شود، از این رو طلاق یک طرفه به دو دسته تقسیم می شود: ۱- طلاق از طرف مرد ۲- طلاق از طرف زن
  • طلاق توافقی: در طلاق توافقی زن و مرد هر دو برای طلاق با هم توافق دارند.

طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن یک طلاق یک طرفه است که فقط زوجه تصمیم به طلاق دارد. از این رو دادخواست طلاق از طرف زن را به دادگاه خانواده تقدیم می کند.

طبق قوانین طلاق در ایران زن حق طلاق ندارد از این رو برای طرح دادخواست طلاق باید دلایل محکمه پسندی به دادگاه ارائه نماید در این صورت به درخواست او حکم طلاق صادر می شود.

عسر و حرج، اعتیاد زیان آور مرد، ترک انفاق، ابتلا به بیماری صعب العلاج، ترک زندگی مشترک از سوی مرد و… از جمله دلایل موجه طلاق از طرف زن هستند. طلاق زن به دلیل عسر و حرج طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی و شروط دوازده گانه عقدنامه از موجبات طلاق از طرف زن محسوب می شود و در صورت اثبات هر یک از مصادیق عسر و حرج یا شروط دوازده گانه عقدنامه به درخواست زن حکم طلاق صادر می شود، مانند طلاق زن به دلیل ضرب و شتم و محکومیت کیفری مرد و یا ابتلا به جنون و طلاق زن به دلیل توهین و فحاشی مرد و…

برای دریافت مشاوره و راهنمایی از بهترین وکیل طلاق در شرق تهران با وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و هر موقع که بخواهد می تواند زن خود را طلاق دهد و برای درخواست طلاق از طرف مرد نیازی به ارائه دلایل موجه در دادگاه نمی باشد. مرد می تواند حتی بدون دلیل موجه زن خود را طلاق دهد، اما برای طلاق زن، باید ابتدا حقوق مالی زوجه یعنی، مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال و استرداد جهیزیه را که توسط دادگاه خانواده تعیین شده است را پرداخت کند، همچنین دادگاه برای مسائل غیر مالی طلاق مانند حضانت فرزند مشترک پس از طلاق و حق ملاقات با فرزند تصمیم گیری می نماید و سپس رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را به درخواست مرد صادر کند. البته دادگاه تا صدور رای نهایی طلاق حضانت موقت فرزند را به یکی والدین واگذار می کند.

اگر برای پیگیری پرونده طلاق و دعاوی مربوط به طلاق (حضانت دائم فرزند، طلاق غیابی، طلاق زن به دلیل محکومیت کیفری زوج و…) نیاز به راهنمایی داری، از طریق موسسه حقوقی دادآرمان، با بهترین وکیل طلاق در شمال تهران در ارتباط باشید…

طلاق توافقی

در طلاق توافقی برخلاف طلاق یک طرفه، زن و شوهر هر دو برای طلاق با هم توافق دارند و برای پایان دادن به زندگی مشترک خود تصمیم به طلاق می گیرند، از این رو دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه تقدیم می کنند. در طلاق توافقی زن و مرد بدون دخالت دادگاه در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق توافقی (در صورت داشتن فرزند مشترک) توافق می کنند و توافقات خود را به صورت مکتوب که به امضای زوجین رسیده باشد، به دادگاه ارائه می دهند.

در خصوص توافقات زوجین در طلاق توافقی باید به این نکته اشاره کرد که زن و مرد می توانند توافقات خود را هر زمان که بخواهند در مراحل دادرسی و یا هنگام ثبت دادخواست طلاق و حتی پس از ثبت طلاق تغییر دهند و براساس توافقات جدید عمل نمایند.

نکته: در صورتی که زن با استفاده از حق طلاق اقدام به طلاق نماید، طلاق از طرف زن محسوب نمی شود و طلاق توافقی است، از این رو رای صادر شده از سوی دادگاه، گواهی عدم امکان سازش خواهد بود.

وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان می تواند شما را در خصوص مراحل طلاق توافقی در سال جدید راهنمایی کند، پس برای دریافت مشاوره تماس بگیر.

می تونی با وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیری و هر سوالی در این زمینه داری بپرسی.

مزایای مشاوره با بهترین وکیل طلاق

طلاق در ایران انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع طلاق، قوانین و رویه دادگاه های خانواده و زمان رسیدگی به پرونده ی طلاق متفاوت می باشد. موکلین به دلیل نا آگاهی از قوانین و رویه دادگاه های خانواده در خصوص پرونده های طلاق و دیگر مسائل مرتبط با آن مانند نفقه، مهریه، حضانت فرزند و غیره نمی توانند به تنهایی برای حل و فصل پرونده ی طلاق خود اقدام کنند بهتر است قبل از طرح دادخواست طلاق، ابتدا با بهترین وکیل طلاق مشورت کنند و به وی جهت مطالعه و بررسی اسناد و مدارک و پیگیری پرونده ی طلاق در دادگاه های خانواده به وی وکالت دهند.

بهترین وکیل طلاق در امر وکالت، مربوط به پرونده های طلاق و دیگر پرونده های مرتبط با آن با تجربه و متخصص است. او با انواع طلاق و قوانین مربوط به هر یک آگاهی دارد و با آشنایی به آخرین قوانین به روز و رویه دادگاه های خانواده در خصوص انواع طلاق، احتمال موفقیت در پرونده طلاق را بیشتر می کند و موکلین می توانند با استرس و صرف وقت کمتر و گاهی نیز بدون حضور خود در مراجع قضایی نسبت به موفقیت پرونده ی طلاق خود در دادگاه خانواده اطمینان بیشتری داشته باشند.

با توجه به دلایلی که گفته شد، بهتر است بدون حضور بهترین وکیل طلاق، اقدام به طرح دادخواست طلاق نکنیم؛ زیرا ممکن است، حتی در صورت محق بودن در پرونده، موفق نشویم و زمان و هزینه ی زیادی را از دست داده و نا امید شویم.

هزینه بهترین وکیل طلاق

هزینه بهترین وکیل طلاق یا حق الوکاله، مبلغی است که وکیل طلاق بابت پیگیری پرونده ی طلاق و دفاع از حقوق موکل خود در پرونده دریافت می‌ کند. تعیین هزینه وکیل طلاق بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ مانند زمانی که وکیل برای پیگیری پرونده ی طلاق صرف کرده است، میزان دشواری پرونده و تعداد جلسات دادرسی که وکیل در آن حضور داشته و غیره.

هزینه بهترین وکیل طلاق به مراحل دادرسی بستگی دارد. مراحل دادرسی پرونده ی طلاق، شامل مرحله ی بدوی (نخستین)، تجدیدنظر و اجرای حکم است و وکیل طلاق در تهران با توجه به اینکه تا چه مرحله ای از پرونده را انجام داده است، حق الوکاله ی خود را تعیین خواهد کرد.

برای اطلاع از هزینه طلاق یک طرفه کلیک کن.

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه  حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره در خصوص دعاوی خانواده نیاز به مشورت با یک وکیل خانواده داری، می تونی از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران و کانال حقوقی تلگرام با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید و هر سوالی داری بپرسی. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

خیر طبق قانون طلاق در ایران زن حق طلاق ندارد و باید برای درخواست طلاق از دادگاه دلایل موجه و محکمه پسندی داشته باشد.

  دعاوی خانواده