موسسه حقوقی دادآرمان

هزینه وکیل ملکی چقدر است؟ حق الوکاله وکیل ملکی تضمینی برای پرونده ملکی چقدر است؟ آیا قیمت ملک مورد دعوی در حق الوکاله وکیل ملکی تاثیر دارد؟ نحوه ی پرداخت حق الوکاله وکیل ملکی چگونه است؟ این ها سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی تضمینی مانند دیگر وکلا که در سایر زمینه های حقوقی و جزایی فعالیت دارند، یک وکیل پایه یک دادگستری است که در حوزه ی املاک فعالیت می نماید؛ یعنی وکیل ملکی در خصوص زمین، آپارتمان، مغازه، سرقفلی و غیره موکلین را مشاوره نموده یا برای پیگیری پرونده های ملکی قبول وکالت می نماید.

وکیل ملکی در زمینه دعاوی ملکی تجربه و تخصص دارد و مهمترین امتیاز وی در خصوص مشاوره در این خصوص به روز بودن اطلاعات او، آشنایی با رویه مراجع قضایی است؛ در واقع وکیل ملکی به جدیدترین قوانین و همچنین قوانین نسخ شده آگاهی دارد؛ از این رو موکلین می توانند با پرداخت هزینه وکیل ملکی تضمینی از وی در خصوص مشکلات ملکی خود مشاوره و راهنمایی بگیرند و یا به وی وکالت دهند تا به جای آنها در مراجع قضایی حضور داشته و پرونده را با دانش و تخصصی که در این زمینه دارد، پیگیری و حل و فصل نماید.

هر سوالی در مورد نکات حقوقی ملکی داری با بهترین وکیل ملکی موسسه حقوقی دادآرمان در تماس باشید…

هزینه وکیل ملکی برای مشاوره ی ملکی

اولین قدم برای طرح دادخواست و شکایت ملکی، دریافت مشاوره است؛ چون بسیاری از افراد جامعه حتی از ساده ترین قوانین ملکی آشنا نبوده و از قوانین جدید و رویه دادگاه ها نیز هیچ گونه اطلاعی ندارند؛ از این رو برای هر گونه اقدام قانونی در خصوص املاک نیازمند مراجعه به یک وکیل ملکی با تجربه و کاردان هستند تا آنها را در مورد مشکلات ملکی پیش آمده راهنمایی کرده و مشاوره های لازم را به آنها بدهد.

اما مشورت کردن با یک وکیل ملکی با تجربه بدون هزینه نبوده و چنانچه موکلین بخواهند در زمینه ی ملکی با یک وکیل مشورت کنند باید هزینه وکیل ملکی جهت مشاوره را پرداخت کنند تا به این ترتیب از تجربه و دانش وی به نحو مقتضی بهره مند شوند.

حال سوال این است که هزینه وکیل ملکی برای دریافت مشاوره چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت هزینه وکیل ملکی برای مشاوره، مبلغ مشخصی ندارد و مقدار آن بستگی به زمان صرف شده توسط وکیل ملکی برای مشاوره و همچنین پیچیدگی مسائل مورد نظر دارد؛ البته خوشنام بودن وکیل و تجربه و تخصص وی و همچنین درصد موفقیت او در حل و فصل پرونده های ملکی نیز در تعیین هزینه وکیل ملکی تضمینی مؤثر خواهد بود.

هزینه وکیل ملکی برای تنظیم دادخواست ملکی

چنانچه افراد در خصوص املاک خود دچار مشکل شوند و برای دفاع از حقوق ملکی خود در مقابل دیگران بخواهند به مراجع قضایی مراجعه کنند و بخواهند مشکل ملکی خود را از طریق قانون حل و فصل نمایند، نیازمند طرح دادخواست و آشنایی با قوانین ملکی هستند. اما ممکن است به دلیل نا آگاهی از قوانین ملکی و رویه دادگاه ها نتوانند دادخواست خود را به صورت قانونی و صحیح تنظیم کنند و یا نتوانند مدارک لازم جهت ارائه به دادگاه برای اثبات ادعاهای خود را جمع آوری کنند، از این رو ممکن است رأی دادگاه به ضرر او صادر شده و موجب تضییع حقوق وی گردد.

پس با توجه به آنچه گفته شد، بهترین راهکار برای تنظیم دادخواست ملکی این است که موکلین با پرداخت هزینه وکیل ملکی به وی وکالت دهند و از دانش و تجربه او برای دریافت مشاوره های لازم یا پیگیری پرونده ی ملکی خود استفاده نمایند تا وکیل ملکی با توجه به تخصصی که در زمینه حل و فصل پرونده های مشابه ملکی داشته، بتواند دادخواست قانونی و صحیح برای موکل تنظیم نموده و در جمع آوری اسناد و مدارک لازم و ارائه به دادگاه به موکل کمک بسزایی نماید.

اگر در مورد مراحل تغییر کاربری مسکونی به تجاری سوالی داری با بهترین وکیل ملکی تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

هزینه وکیل ملکی برای دعاوی ملکی مختلف چقدر است؟

دعاوی ملکی نیز مانند سایر دعاوی دارای مراحل مختلفی است، که هر یک از این مراحل مستلزم صرف وقت کافی برای پیگیری در مراجع قضایی یا جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز است. اما مدت زمان رسیدگی به پرونده های ملکی با توجه به پیچیدگی پرونده و ارائه مدارک، در دسترس بودن خوانده و خواهان پرونده و تعداد پرونده های ملکی در شعبه ی مورد نظر که باید به آنها رسیدگی شود و عوامل دیگری بستگی دارد؛ که همین امر سبب می شود که مدت زمان رسیدگی به پرونده های مختلف، متفاوت باشد؛ از این رو هزینه وکیل ملکی که برای قبول وکالت پرونده از موکل دریافت می کند، مبلغ مشخصی ندارد و مقدار آن بستگی به عواملی که به آن اشاره کردیم، دارد.

نحوه ی پرداخت هزینه وکیل ملکی تضمینی یا همان حق الوکاله و مقدار آن، با توافق وکیل و موکل و با توجه به برخی معیارها تعیین خواهد شد، مثلاً ممکن است طبق توافق وکیل و موکل مقداری از حق الوکاله در ابتدا و مقداری در زمان صدور حکم دادگاه به وکیل پرداخت شود یا همه ی حق الوکاله در پایان رسیدگی به پرونده و صدور حکم، توسط موکل پرداخت شود و یا حتی پرداخت هزینه وکیل ملکی به صورت اقساطی، وجه نقد یا قبول چک از سوی وکیل باشد. پس از توافق، یک وکالتنامه بین وکیل و موکل در این خصوص منعقد خواهد شد.

به طور کلی دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می شوند؛ که عبارتند از:

۱- دعاوی ملکی کیفری

۲- دعاوی ملکی حقوقی

۳- دعاوی ملکی ثبتی

وکیل ملکی با پرداخت هزینه وکیل ملکی یا حق الوکاله توسط موکل برای رسیدگی به پرونده ملکی در خصوص هر یک از دعاوی که به آن اشاره کردیم، قبول وکالت می نماید.

هزینه وکیل ملکی در هر مرحله از دعاوی

در رسیدگی به کلیه دعاوی از جمله دعاوی ملکی سه مرحله وجود دارد؛ که عبارتند از:

۱- مرحله ی بدوی (نخستین)

۲- مرحله ی تجدیدنظر خواهی

۳- مرحله ی فرجام خواهی

هزینه وکیل ملکی در هر یک از این مراحل جداگانه محاسبه خواهد شد. به این ترتیب که اگر پرونده تنها در مرحله ی بدوی رسیدگی و رأی صادر شود؛ هزینه وکیل ملکی نیز تنها برای مرحله ی بدوی توسط موکل پرداخت خواهد شد و اگر پرونده برای رسیدگی وارد مرحله ی تجدیدنظر خواهی شود، هزینه وکیل ملکی برای مرحله ی تجدیدنظر خواهی نیز پرداخت خواهد شد و چنانچه رسیدگی به پرونده به مرحله ی فرجام خواهی برسد، موکل باید هزینه وکیل ملکی برای پیگیری در این مرحله را نیز به وکیل خود پرداخت نماید و چنانچه پرونده ی ملکی در هر یک از مراحلی که گفته شد بسته شود، موکل دیگر ملزم به پرداخت هزینه وکیل ملکی برای مراحل بعدی نخواهد بود. البته همان طور که گفته شد، مبلغ هزینه وکیل در هر مرحله بستگی به زمان بر بودن رسیدگی به پرونده و تعداد دفعات مراجعه وکیل به مراجع قضایی و پیچیدگی پرونده ملکی و غیره دارد و نمی توان برای آن مقدار مشخصی تعیین کرد و مقدار آن با توافق وکیل و موکل تعیین می شود.

هزینه وکیل ملکی برای دعاوی حقوقی ملکی

همان طور که گفته شد، دعاوی ملکی انواع مختلفی دارد که وکیل ملکی می تواند با دریافت هزینه وکیل ملکی موکلین را در خصوص این دعاوی مشاوره و راهنمایی کند یا وکالت آنها را قبول نماید.

دعاوی حقوقی ملکی، دعاوی هستند که در آن جرمی اتفاق نیفتاده است؛ یعنی در رسیدگی به این دعاوی بحث ارتکاب جرم و تعیین مجازات مطرح نخواهد بود و در واقع این دعاوی صرفا ًبه دلیل نا آگاهی افراد از قوانین ملکی واقع می شود.

برخی از دعاوی حقوقی ملکی عبارتند از:

* دعوای الزام به فک رهن و سند های ضمانتی

* دعوای الزام به تنظیم سند برای املاک مربوطه

* دعوای الزام به دریافت صورت مجلس تفکیکی

* دعوای تخلیه اماکن تجاری

* دعوای الزام به دریافت پایان کار

* دعوای مطالبه اجرت المثل ایام تصرف

* دعوای تعدیل اجاره بها (کاهش یا افزایش اجاره بها)

* دعوای ابطال قراردادهایی که مفاد آنها دارای مشکل است.

* دعوای فسخ قراردادهایی که دارای مشکل قانونی هستند.

* دعوای مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

افراد می توانند در صورت داشتن هر گونه مشکل در خصوص دعای حقوقی ملکی با پرداخت هزینه وکیل ملکی، به وکیل مراجعه نمایند و مدارک خود را در خصوص پرونده ملکی به وکیل ارائه نمایند و مشاوره های لازم را برای پیگیری پرونده ی خود دریافت کنند و یا در صورت لزوم و توافق وکیل و موکل برای پیگیری دقیق و تخصصی پرونده توسط وکیل ملکی با تجربه با پرداخت هزینه وکیل ملکی تضمینی به وی وکالت دهند.

چنانچه پیگیری پرونده ملکی به یک وکیل ملکی کاردان و با تجربه سپرده شود، از اتلاف وقت موکلین جلوگیری می شود و همچنین احتمال موفقیت پرونده در دادگاه و صدور رأی به نفع وی بیشتر خواهد شد.

وکیل ملکی موسسه حقوقی دادآرمان بهترین کسی است که می تواند شما را در خصوص دعاوی ملکی از جمله تخلیه فوری ملک اجاره ای، دعوای رفع مزاحمت، تخلیه ملک با اجاره نامه و…

هزینه وکیل ملکی برای دعاوی کیفری ملکی

یکی دیگر از دعاوی که وکیل ملکی می تواند به ازای دریافت هزینه وکیل ملکی در خصوص آن موکلین را مشاوره دهد یا قبول وکالت نماید، دعاوی ملکی کیفری است. در خصوص دعاوی ملکی کیفری باید گفت در این دعاوی برخلاف دعاوی ملکی حقوقی، جرمی در زمینه ی ملکی واقع شده است و برای مرتکب جرم ملکی، توسط دادگاه مجازات تعیین می شود.

به دلیل اثبات وقوع جرم و تعیین مجازات برای متهم، دعاوی ملکی کیفری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا ممکن است در صورت اثبات جرم کیفری در حوزه ی املاک، متهم به حبس، پرداخت جزای نقدی و غیره محکوم شود و از این رو متحمل ضرر و زیان شود؛ به همین دلیل توصیه می شود، چنانچه افراد خواهان یا خوانده دعاوی ملکی کیفری هستند، در خصوص پرونده ی خود حتماً با پرداخت هزینه وکیل ملکی با یک وکیل با تجربه مشورت کرده و از قوانین ملکی و رویه دادگاه های کیفری در خصوص رسیدگی به جرم ملکی مطلع شوند.

برخی از دعاوی ملکی کیفری که وکیل ملکی در خصوص آن موکلین را مشاوره می دهد، عبارتند از:

* دعوای رفع تصرف عدوانی

* دعوای رفع مزاحمت

* دعوای خیانت در امانت

* دعوای معامله ی معارض

* دعوای خرید و فروش غیر قانونی املاک دولتی

* دعوای فروش ملک غیر (بدون اجازه مالک)

* دعوای جعل اسناد ملکی برای کلاهبرداری

* دعوای کلاهبرداری در معاملات املاک

* دعوای استفاده از سند مجعول در معاملات ملکی

* دعوای تقسیم بندی املاک و ورود غیر مجاز به ملک دیگران

* دعوای انتقال منافع املاک غیر به خود و یا سایر اشخاص

* دعوای تغییر کاربری غیر قانونی زمین های کشاورزی

وکیل ملکی می تواند در ازای دریافت هزینه وکیل ملکی و حق الوکاله از موکلین، وکالت آنها را برای پیگیری پرونده در خصوص جرائم ملکی تا صدور رأی قطعی دادگاه و اجرای حکم صادره قبول نماید.

هزینه وکیل ملکی برای قبول وکالت در دعاوی ملکی کیفری نیز مانند دعاوی دیگر براساس مراحل دادرسی، زمان صرف شده و پیگیری های وکیل و غیره تعیین می شود. البته به دلیل اهمیت و حساسیتی که دعاوی ملکی کیفری نسبت به دعاوی ملکی حقوقی دارند، ممکن است هزینه وکیل ملکی نیز بیشتر باشد. اما گاهی پرداخت این هزینه توسط موکلین می تواند تضمین کننده موفقیت پرونده ملکی باشد و از تضییع حقوق موکل جلوگیری نماید و به این ترتیب وکیل ملکی نقش بسزایی در اجرای عدالت در حوزه ی املاک را ایفا می کند.

بیشتر بدانید: آیا اجاره ملک توسط مستاجر امکان پذیر است؟ کلیک کن تا بدونی.

هزینه وکیل ملکی برای دعاوی ثبتی چقدر است؟

در واقع دعاوی ملکی ثبتی، دعاوی ملکی حقوقی هستند که در حوزه ی ثبتی واقع شده است. که برخی از این دعاوی عبارتند از:

* دعوای ابطال سند مالکیت معارض

* دعوای ابطال سند رسمی

* دعوای ابطال ساز و کار مراحل کمیسیون های ثبتی

* دعوای افراز ملک

* دعوای ابطال اجرائیه ثبتی ملک

موکلین می توانند برای پیگیری دعاوی ملکی ثبتی به منظور صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اطاله دادرسی و مطلع شدن از قوانین ثبتی و ملکی و افزایش احتمال موفقیت در پرونده، به یک وکیل ملکی مراجعه کنند و با پرداخت هزینه وکیل ملکی، به او وکالت دهند تا وکیل با استفاده از دانش و تجربه ای که در این زمینه دارد و با آگاهی از قوانین ثبتی و ملکی (قانون ثبت اسناد و املاک کشور) و همچنین رویه دادگاه ها در خصوص رسیدگی به دعاوی ملکی ثبتی، پرونده را مطالعه و بررسی و توصیه های لازم را به موکلین نماید.

دعوای مزاحمت ملکی چیست؟

مزاحمت ملکی یکی از جرائم ملکی است، به این معنا که شخصی بدون آنکه ملکی را از تصرف مالک آن خارج کند، مزاحم تصرف مالک شده و مانع استفاده کامل مالک از مال خود شود. طبق قانون هیچ شخصی نمی تواند برای تصرفات قانونی افراد در املاکشان مزاحمتی ایجاد کند؛ از این رو از نظر قانون مزاحمت ملکی جرم تلقی می شود و قانون گذار برای مرتکب، مجازاتی تعیین نموده است.

افراد می توانند در صورتی که حقوق ملکی آنها از سوی همسایگان و یا افراد دیگر مورد تعرض قرار گرفته است، برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق خود و پایان دادن به مزاحمت مرتکب، به یک وکیل ملکی با تجربه و کاردان مراجعه کنند و پس از کسب اطلاعات کافی در خصوص دعوای رفع مزاحمت ملکی و پرداخت هزینه وکیل ملکی برای مشاوره و یا وکالت دادن به وکیل، دعوای رفع مزاحمت ملکی را در دادگاه صالح مطرح نمایند.

دعوای رفع مزاحمت ملکی را می توان هم در دادگاه حقوقی و هم در دادگاه کیفری شهرستان که ملک در آن حوزه واقع شده است، مطرح نمود. اما برای طرح شکایت رفع مزاحمت ملکی در دادگاه کیفری شهرستان، این شکایت تنها از مالک، ملک پذیرفته خواهد شد و برای اثبات آن نیز باید سند مالکیت به دادگاه ارائه شود. چنانچه جرم مزاحمت ملکی خوانده در دادگاه اثبات شود، قاضی حکم به رفع مزاحمت خواهد داد.

مجازات مزاحمان ملکی، یک ماه تا یک سال حبس است و در صورت تکرار جرم مزاحمت، علاوه بر رفع تجاوز مزاحم به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

هزینه وکیل ملکی برای انعقاد قراردادهای ملکی

امروزه افزایش قوانین جدید و یا تغییر برخی قوانین، افزایش پیچیدگی معاملات و قراردادهای ملکی و نا آگاهی افراد از قوانین در زمان انجام معاملات ملکی و انعقاد قراردادها، سبب شده است، تعداد دعاوی ملکی نسبت به گذشته بیشتر و پیچیده تر شود و افراد برای حل اختلافات ملکی خود نیازمند مشورت با یک وکیل ملکی هستند. بهتر است افراد در هنگام انعقاد قراردادهای ملکی، برای جلوگیری از بروز اختلافات بین طرفین قرارداد، با یک وکیل ملکی مشورت کرده و توصیه می شود وکیل با حضور در زمان انعقاد قرارداد، طرفین را راهنمایی کند تا از حقوق خود آگاه شوند. طرفین قرارداد می توانند با پرداخت هزینه وکیل ملکی تضمینی از دانش وی در این زمینه بهره مند شوند و یک قرارداد ملکی قانونی و صحیح را منعقد نماید، تا هیچ یک از طرفین متضرر نشده و به این ترتیب از بروز اختلافات پس از انعقاد قرارداد و مراجعه به دادگاه برای حل مشکل جلوگیری شود.

درباره کاربری ساختمان و اطلاع از شرایط و مراحل پیگیری آن با وکیل ملکی تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید.

برخی قراردادهای ملکی که وکیل ملکی می تواند افراد را مشاوره دهد، عبارتند از:

* قرارداد مشارکت در ساخت

* قرارداد پیش فروش ساختمان

* قرارداد رهن ملک

قرارداد اجاره املاک

* قرارداد وکالت واگذاری سرقفلی

* قرارداد رهن ملک

* قرارداد وکالت برای فک رهن ملکی

* قرارداد سند فروش قطعی خانه و آپارتمان در رهن

* قرارداد بیع قطعی آپارتمان با سند تفکیکی

برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات ملکی خود بدون صرف وقت و هزینه به صورت آنلاین و مزایای استفاده از سایت موسسه حقوقی و دستیابی به شماره تماس بهترین وکیل تهران و همچنین استفاده از سایر خدمات موسسه حقوقی آنلاین با بهترین وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

کلام آخر

امروزه به دلیل افزایش معاملات و قراردادهای ملکی مانند قرارداد پیش فروش ساختمان، قرارداد اجاره املاک مسکونی و تجاری، قرارداد مشارکت در ساخت و… اختلاف بین طرفین معامله و قرارداد افزایش چشمگیری داشته است. بهترین راه برای حل و فصل اختلافات در معاملات ملکی و یا تشکیل پرونده ملکی و پیگیری آن در دادگاه و جلوگیری از تضییع حقوق افراد در زمینه ملک و املاک و مسائل مربوط به آن مراجعه به یک وکیل ملکی با تجربه است که به تمام قوانین به ویژه قوانین جدید در خصوص املاک و همچنین نحوه تقدیم دادخواست یا شکایت در مورد دعاوی ملکی و روند رسیدگی دادگاه ها به پرونده های ملکی آگاه است، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت کاملترین مشاوره، بهترین وکیل ملکی تضمینی را به شما معرفی می کند.

در صورتی که وقت کافی برای مراجعه به دفتر وکیل ملکی و دریافت مشاوره ی حضوری ندارید می توانید با وکیل ملکی آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیرید و از خدمات موسسه حقوقی دادآرمان به صورت غیر حضوری بهره مند شوید. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

۱- دعاوی ملکی کیفری ۲- دعاوی ملکی حقوقی ۳- دعاوی ملکی ثبتی

  دعاوی ملکی